Worship Thomann Studios!!!

Ja man kan ju inte annat än älska Thomann, under en vecka tar det nästan alltid innan man får grejerna man beställt. Jag tänkte avsluta det här året med att komplettera med lite mickar, kablar, stativ och andra grejer så det här är den första beställningen utav två som det ser ut.

Beställning med Totti i paketet.
Kommer inte ihåg att jag beställde en iller men ska kolla orderlistan senare...

Nya leksakerna från Thomann.
Dagens fångst blev; en nätdel till Ozone interfacet i hemstudion, blev less på att springa fram och tillbaka mellan hemmet och studion så fort jag skulle producera eller spela in någonting hemma så det var helt klart värt 300:-. Två par Tama trumpinnar med döskalle-tryck på, födelsedagspresent till mina två grabbar. Ett litet mikrofonstativ till kaggen för lättare placering. 3/5 Trum-clamps till pukorna. 3/5 T.bone MB75 mikrofoner som är väldigt bra kopior på SM57 orginalet av Shure, det är nästan omöjligt att skilja dom från varandra ljudmässigt (tänkte göra ett A-B test med en riktig 57'a framöver och lägga upp här, blindtest självklart). Sen följde det med 3st XLR kablar med mickarna och sånna får man ju aldrig för många av. Varför jag skriver 3/5 är för att vid nästa beställning så ska jag köpa 2 till mickar och trum-clamps bland annat, metaltrummisar brukar ju föredra stora trumset så jag vill vara förbered inför vilken överaskning som helst.

C2
Sist så införskaffade jag ett Behringer C2 stereopar tidigare i veckan. Gjorde ett A-B test med dessa och några andra för ungefär 2 år sen och dom låter riktigt bra. Så när jag började fundera på hihat/ride komplement till Overheadsen så var detta ett självklart val.

Nu är det bara 4 dagar kvar tills Raping Sonia kommer hit, då ska grejerna hårdtestas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0