Förberedelse inför Prostata!

Prostatas Logga

Tog och fixade i ordning litegrann såhär kvällen innan Prostata anländer, tänkte att det var lika bra att förbereda så mycket som möjligt eftersom vi ska försöka hinna med 7-8 låtar på drygt 10 timmar. Vi ska försöka att spela in allting samtidigt och sen komplettera med gitarrdubbar och sång i efterhand, vi får ser hur det går. Huvudingredienserna i denna inspelning kommer vara effektivitet och enkelhet, så jag har inte krånglat till nånting onödigt mycket utan allt är ganska basic, satsar på att få så bra inspelat som möjligt och sen får man ta det därifrån efteråt i mixen istället.

Förbereder bordet inför Prostata
Bypassar EQ'n på samtliga kanaler, kommer endast använda HP filter på Overheadsen och rummet. Kaggen är det enda jag inte kör igenom bordet utan den åker igenom DBX preampen, om jag kommer köra den rent eller om jag lägger på några effekter redan vid inspelningen vet jag inte än, det får vi se efter imorgon.

Triggningen till prostata               Snare mickarna till Prostata
Triggning på pukorna.                                                                   Hemmabygge, underbart för virvel.

Eftersom jag inte hunnit köpa på mig fler 57'or än så fick det bli triggade pukor. Spelar in dom på ett stereospår med D4'ans inbyggda ljud, men även på ett midispår för att kunna byta ut dom om dom inte passar. D4'an har endel riktigt bra ljud dock så tillsammans med en hårt komprimerad rumsmikrofon så tror jag det kan låta riktigt bra.

XY Prostata
Overheadsen kör jag i X/Y för att få ett sammansatt ljud, tror det passar bäst till den typen av musik dom spelar och även tillsammans med dom trummorna som vi kör på.

Basen kör vi helt rent in i bordet, har gjort det på åtminstone 5-6 inspelningar tidigare och det fungerar klockrent. Gitarren kommer gå igenom min Vintage Design di-box in i bordet, sen i datorn kör vi med Guitar Rig 3 som förstärkare under själva inspelningen. Båda kommer senare re-ampas genom Monstret men vad det kommer bli för förstärkare och sådär vet jag faktiskt inte än, får se vad dom vill ha helt enkelt.

Ja det var väl vad jag hann och orkade göra idag. Imorgon kör vi igång stenhårt med riktigt mangel från kl 12 till 22, önska oss lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0